Kako povećati prisustvo tvoje firme na internetu?

Prisustvo na internetu je od velikog značaja za Vaš biznis. Bilo da se bavite uslužnim delatnostima, imate prodavnicu, kafić ili kiosk brze hrane, prisustvo na internetu Vam može doneti veliki broj novih mušterija i uvećati profit. Prisustvo na internetu je dodatno dobilo na značaju nakon početka epidemije. Više od 90% ljudi pretražuje na internetu usluge koje su im potrebne, ako je prisustvo nisko neće Vas ni pronaći. Ukoliko čuju za Vas, opet će pretražiti Vašu firmu kako bi videli ko ste.

Kako se definiše prisustvo na internetu?

Sajt iz 2011e i stranica na Facebook-u sa jednom slikom iz 2016-e nije online prisustvo. Vi samo postojite na internetu i to je to. Prisustvo na internetu je više od pukog sajta. Prisustvo Vašeg biznisa na internetu zavisiće od mnoštvo faktora, neke ćemo spomenuti u ovom članku. Ako bi se moglo raščiniti na 3 dela, online prisustvo izgledalo ovako: 

1) Sadržaj koji postavljate na internet i radnje koje preduzimate.

2) Kakve su vaše pozicije na internetu u zavisnosti od algoritma (Google, Facebook, Instagram)

3) Koliko Vas lako ljudi pronalaze, kakav je prvi utisak i kako stupaju u kontakt sa Vama.

Zašto je prisustvo na internetu bitno?

Pre nego što nabrojimo najbitnije stavke za povećanje online prisustva, bitno je napomenuti koji su sve benefiti i zašto bi se trebalo potruditi oko njega.

  • Klijenti vas lakše pronalaze (potencijalna mušterija će Vas lako pronaći ukoliko je Vaše onlione prisustvo dobro)
  • Povećanje profita
  • Stručnost i autoritet firme (potencijalne mušterije imaju nekoliko izvora informacija na internetu. Ako postojite na većini tih izvora (platformi) i pružite im prave informacije, gledaće na Vas kao na autoritet u toj oblasti).
  • 24 sata prisutni i na raspolaganju (Ukoliko je vaše prisustvo na internetu jako, potencijalni klijent će moći da konzumira informacije kad god to njemu odgovara)

 

Ključne stvari za povećanje prisustva na internetu

Dobar web sajt

Većina ljudi koji koriste svakodnevno internet ima visoka, pod ovim ne mislimo na izgled sajta, nego na to da li je pregledan, dovoljno brz, da li može da se koristi preko mobilnog i da li pruža sve neophodne informacije. Bolje je nemati sajt, nego imati spor i nepregledan sajt.

Optimizacija za web pretraživače (SEO optimizacija)

Više od 50% malih biznisa ne ulaže u SEO, a jedan deo njih ni ne planira da uloži u SEO. Optimizacija sajtova je siguran put da se vaš biznis nađe na prvoj strani Google-a prilikom pretrage za relevantnu ključnu reč.

Pisanje blog članaka

Pisanje relevantnih blog članaka koji targetuju relevantnu ključnu reč može imati veliki uticaj na prisutnost na internetu. Pisanje blogova na sajtu neće samo povećati prisustvo na internetu, već će doneti i veliki broj relevantnih poseta. Takođe, pisanjem blog članaka možete odgovoriti na sva ona pitanja za koja bi Vas mušterija zvala ili pisala mejl. Pisanjem relevantnih članaka gradite svoju reputaciju i autoritet na tu temu.

Aktivnost na društvenim mrežama

Aktivnost na društvenim mrežama doprinosi boljoj online prisutnosti. Imati dobru i ažuriranu stranicu na Facebook-u ili Instagram-u, i kvalitan sajt je pun pogodak. Ljudi često sa vašeg sajta posete Instagram ili Facebook i obrnuto. Samo Facebook ima 2 milijarde pretraga dnevno, te se korišćenjem nekih SEO strategija i hashtagova na društvenim mrežama može povećati prisutnost na internetu i saobraćaj ka Vašem sajtu. Kao i optimizacija, i korišćenje društvenih mreža u cilju podizanja prisutnosti je opširna i zasebna tema. Svaki algoritam je drugačiji u zavisnosti od platforme, te se mora dobro prilagoditi.

Google My Business listing

Jedan od najboljih načina da se poboljša prisustvo na internetu je otvaranje GMB (Google My Business) profila. Otvaranje i podešavanje je relativno lako, sa tim što je potrebno da se nalog verifikuje. Verifikacija se vrši tako što Vam na adresu, poštom stigne kod koji ukucate i verifikujete. Google My Business ima ogroman uticaj na online prisutnost jer se tu nalaze i ocene mušterija. Ogroman broj ljudi koji aktivno koriste internet, pre nego što donesu odluku, posete GMB listing da vide ocene. Otvaranje GMB profila ima veliki uticaj na lokalni SEO i lokalne pretrage, npr. “moler Beograd”. Pravilnom optimizacijom GMB profila povećaćete prisustvo vašeg biznisa i na Google mapama. 

Plaćeno reklamiranje (PPC)

Korišćenjem Google i Facebook reklama možete povećati saobraćaj ka sajtu i profit Vašeg biznisa. Ovo je najbrži način da se nadjete na prvoj strani Google-a i u feed-u na Facebook-u ili Instagramu. Korišćenjem SEO-a možete targetovati ključne reči, dok korišćenjem Google Ads-a imate mnogo više opcija za povećanje online prisutnosti. 

Zaključak

Ovo su neki od najbitnijih stavki prilikom povećanja prisutnosti Vašeg biznisa na internetu. Svaki od gore navedenih postupaka možete da uradite sami, ali će Vam biti potrebno mnogo znanja i vremena. U 90% slučajeva biće Vam potreban profesionalac u digitalnom marketingu kako bi povećali prisustvo na internetu. Ako se odlučite na komšiju koji poznaje teren ili studenta koji povremeno radi na tim poslovima, verovatno ćete uštedeti značajno novca. Ali bićete u ogromnom riziku da sutra ostanete bez kompletnog brenda ili da nešto što je na početku trebalo da bude odrađeno na profesionalan način – bude zaboravljeno ili zamaskirano i da nakon godinu ili dve morate sve to ispočetka – uz duplo plaćanje. Profesionalci su best bet, i svakako u planiranje budžeta bi trebalo dodati naknadu za digital marketing agenciju.

Često postavljena pitanja

Online prisustvo ili prisustvo na internetu se odnosi na sve aktivnosti koje vaša firma preduzima na internetu u svoje ime.

Prisustvo na internetu u 2022. godini je od velikog značaja za vaše poslovanje. Ukoliko potencijalni klijent ne može da vas pronađe na internetu neće ni sarađivati sa vama.

Neke od osnovnih aktivnosti za poboljšanje prisustva na internetu su: Responsive web sajt, aktivnost na društvenim mrežama, optimizacija za Google.