Pronalazak i angažovanje dobre agencije za digitalni marketing koja će pomoći Vašem biznisu i povećati vaš digitalni kapacitet je veoma bitna stavka u celokupnom poslovanju.
Danas agencije za digitalni marketing postoje u raznim oblicima, neke rade sve, a neke su fokusirane na različite oblasti. Pored toga, postoje i prevaranti i priučeni ljudi bez iskustva koji su, eto, otvorili agenciju i krenuli sa radom.
Možda su potrebe Vašeg biznisa specifične, i tražite agenciju koja je fokusirana na neku konkretnu oblast u digitalnom marketingu. Ali neki kvaliteti i detalji su svima isti, i treba obratiti pažnju na njih. Na kraju krajeva, potreban Vam je pouzdan i dobar partner, sposoban i kreativan da ispuni sve digitalne potrebe Vaše firme i ostvari dobar rezultat.
U nastavku ćemo Vam dati neke upute i savete na šta da obratite pažnju prilikom angažovanja agencije za digitalni marketing.
Ali prvo da navedemo glavne i osnovne usluge agencija za digitalni marketing, a to su:
Optimizacija za internet pretraživače SEO (u narodu poznata kao SEO optimizacija)
Grafički dizajn
Web development
Web dizajn
Marketing na društvenim mrežama
PPC oglašavanje (Google Ads i Facebook Ads)
Content marketing (pisanje sadržaja)
Copywriting (pisanje prodajnih tekstova)
E-mail marketing
Šta može da se očekuje od jedne digitalne agencije i na šta treba obratiti pažnju prilikom angažovanja?
Vrhunska komunikacija i komunikacione veštine
Planiranje, brifing, izvršenje i skaliranje su ključne faze svake marketing strategije. Bez obzira da li angažujete agenciju za povećanje sveopšteg prisustva na internetu, ili samo želite da se fokusirate na određeni segment ili uslugu, komunikacija od strane agencije mora biti besprekorna. Ovde ne govorimo o pravovremenom odgovaranju na pozive ili mejlove, profesionalna agencija za digitalni marketing bi trebalo da Vam dodeli zasebnog menadžera (Akaunta) koji će biti zadužen za celokupnu komunikaciju sa klijentom, i fokusiran na bitne stvari. U dobru komunikaciju spada i slanje redovnih izveštaja (nedeljni ili mesečni) koji će biti tačni i fokusirani na ključne stvari. Ovi izveštaji neće uvek donositi dobre vesti, i neće svaka kampanja uroditi polodom. Zato je konkretna i otvorena komunikacija ključna kako agencija ne bi lutala okolo i udarala glavom, i kako Vi kao klijent ne bi ste uzalud trošili novac. Tako da se i od klijenta očekuje dobra komunikacija.
Iskustvo u industriji
Iskustvo u određenoj industriji je bitna stavka pri odabiru agencije za digitalni marketing. Ako agencija ima iskustvo i dobre rezultate u nekoj industriji, ne znači da će imati rezultate u Vašoj industriji. Agencija koja razume industriju i njene izazove, i vrste potrošača koje želite da privučete će Vam biti od najveće koristi. Pre angažovanja agencije trebalo bi proveriti i istražiti njihov portfolio kako bi ste imali uvid da li su, i kako pomogli firmama poput Vaše. U suprotnom, može doći do razočaranja.
Fokus na kreiranju sardžaja
Centralni deo svake marketing strategije je kreiranje i pisanje sadržaja. Agencija koju angažujete treba da ima iskustva u ovoj oblasti. Osim što imaju tim ljudi koji zna kako se kreira dobar sadržaj na internetu, trebalo bi da znaju i da ispričaju priču o vašem brendu i dobro da iskomuniciraju sve, kako bi imali konkurentsku prednost. Agencija za digitalni marketing koju angažujete mora da razume pisanje sadržaja i da kreira sadržaj relevantan fazama prodaje i kanalima prodaje, jer u zavisnosti od faze prodaje, zavisiće i vrsta sadržaja. Dobar sadržaj je bitan, ali relevantan sadržaj je ključan!
Fleksibilnost i prilagodljivost
Digitalni marketing se svakodnevno menja, svi smo svedoci gomile novih trendova, platformi i kanala komunikacije. Saradnja sa agencijom koja zna da se prilagodi novim trendovima i uslovima na tržištu je od velikog značaja. Prisustvo na društvenim mrežama i kanalima komunikacije, digitalnim ili ne, pokazuje koliko je agencija prilagodljiva stalnim promenama u marketingu.
Transparentnost
Jedna od najbitnijih osobina koje morate da primetite i da očekujete od agencije koju angažujete je transparentnost. Transparentna agencija Vam neće pričati šarene laže, nego će Vam na početku reći šta možete da očekujete i kakve rezultate može Vaša firma da postigne. Transparentna agencija bi trebalo da Vam pruži uvid u stvari koje će uraditi kako bi poboljšali Vaše poslovanje.
Preporuka
Pre angažovanja agencije potražite izjave drugih klijenata. Savet je da se ispita na ostalim nezavisnim platformama ili po grupama na društvenim mrežama. Kako bi se dobio nepristasan stav. Sve agencije na svojim sajtovima imaju preporuke od klijenata, ali treba pogledati i na ostalim mestima. Još jedan savet, pogledajte veličinu firme koja je ostavila preporuku i uporedite je sa Vašom.
Kvalitetno izveštavanje
Kvalitetno i precizno izveštavanje spada u domen komunikacije i transparentosti, i jedan je od bitnih stavki pri odabiru agencije. Dobijeni izveštaj treba da jasno sadrži šta fukcioniše, a šta ne u kampanji, tako da se može poboljšati i optimizovati u skladu sa tim. Dobijanje preciznih izveštaja i sastanak (dogovor) oko njih je nešto što možete da očekujete od ozbiljne agencije za digitalni marketing.
Po čemu je agencija posebna
Dobre agencije imaju raznolike i stučne timove koji su fokusirani na zasebne oblasti, sa vrhunskom međusobnom komunikacijom. Ako se ne libe da pokažu svoj talenat i stručnost znači da mogu da Vam pomognu.
Dizajn njihovog sajta
Profesionalna agencija bi trebalo da ima unikatno i dobro dizajniranu, responzivnu web stranicu. Ako to ipak nije slučaj, i ako njihov sajt nije ostavio dugotrajan utisak na Vas, ako nisu uspeli da zadrže Vašu pažnju, kako će onda privući nove poslove Vašoj firmi? Isti slučaj je i sa optimizacijom. Ako ne možete da ih pronađete na Guglu za relevantnu ključnu reč (agencija za digitalni marketing), a optimizaciju nude kao istaknutu uslugu, to nije dobar znak.
Koji marketing kanal da odabarem?
Nemojte da fokusirate isključivo digitalni marketing, ako postoji prostor da Vam drugi tipovi marketinga isplate – Imate bilbord pored lokacije Vaše firme, a možete lako da aktivirate potencijalne klijente – nemojte da razmišljate, pokušajte.
I na kraju, ček lista šta sve možete da očekujete od agencije za digitalni marketing da uradi za vas. Uz napomenu da u zavisnosti od vaših potreba i fokusiranih usluga koje neke agencije nude, ova lista može da bude kraća ili duža.
Pregled trenutnog sajta i redizajn
Ukoliko sajt ne ispunjava neke osnovne kriterijume kao što je responzivnost, biće potreban redizajn.
Kreiranje potpuno novog sajta
Izrada i dizajn novog sajta za vašu firmu, u zavisnosti od CMS-a
Optimizacija strukture sajta
Čitljiv i pregledan sajt, lak za korisnika.
Optimizacija brzine sajta
Optimizacija brzine radi boljeg korisničkog iskustva i povećanja konverzija, optimizacija Core Web Vitals-a
Optimizacija sajta za web pretraživače
On-page i off page optimizacija sajta
Optimizacija za konverzije
Relevantne poruke u različitim fazama prodajnog levka za maksimalno povećanje konverzija.
Optimizacija sadržaja na sajtu
On page optimizacija tekstova i slika na sajtu
Kreiranje strategije za društvene mreže
Kreiranje kompletne strategije na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest) i implementacija
Održavanje profila na društvenim mrežama
Vođenje društvenih mreža, redovno ažuriranje i građenje zajednice.
Kreiranje sadržaja za društvene mreže
Pisanje tekstova, obrada slika i videa, u cilju povećanja dometa objava.
Povećanje pratioca
Građenje kvalitetne i targetovane zajednice
Kreiranje strategije za Email marketing
Kompletna strategija, od sakupljanja leadova, izrada mejling liste, do pisanja relevantnih mejlova u skladu sa prodajnom fazom.
Pisanje i optimizacija sadržaja za Email marketing
Izrada opt in-ova, pisanje sadržaja za preuzimanje. Optimizacija naslova radi većeg open rate-a
Tehničko podešavanje za Email marketing
Tehničko podešavanje i povezivanje platformi za email marketing sa email nalozima. Tehnička optimizacija koda email-a, radi veće sigurnosti da mejl stigne u inbox, a ne u spam ili neki drugi folder.
Podešavanje Google Analitike
Povezivanje Google Analitike sa vašim sajtom i podešavanje izveštaja.
Čitanje podataka i izveštavanje iz Google analitike
Precizni i detaljni izveštaji iz analitike, sa savetima oko poboljšanja.
Identifikacija ciljne publike
Istraživanje i saradnja sa klijentom je najbolji način formiranja ciljne publike
Pisanje sadržaja po prodajnim fazama
Copywriting (pisanje tekstova fokusiranih na prodaju i konverziju)
Kreiranje SEO sadržaja
Kreiranje optimizovanog sadržaja za pretraživače, uz prethodno detaljno istražene ključne reči i pojmove.
PPC oglašavanje
Facebook i Instagram reklame, Google ads, Linkedin ads, Google AdSense
Često postavljena pitanja
Da li agencija za digitalni marketing nudi besplatne konsultacije?
Većina agencija za digitalni marketing nudi neki vid besplatnog saveta i besplatnih konsultacija, bez obaveze angažovanja.
Zašto treba angažovati agenciju za digitalni marketing?
Agencija za digitalni marketing brine o prisustvu vaše firme na internetu, što je u današnje vreme neophodno kako bi se dobili novi klijenti.