Vođenje i upravljanje malim biznisom donosi brojne izazove i probleme čija rešenja morate pronaći u hodu. Da bi vođenje posla bilo što efikasnije, potrebna je dobra organizacija kako bi ste sagledali šta možete da iznesete sami (unutar firme), a za koje procese vam je potreban spoljni saradnik.
Unajmljivanje spoljnih saradnika i stručnjaka je ozbiljan posao i zahteva detaljno planiranje sa vaše strane, kako bi se ispunila sva vaša očekivanja.
Angažovanje agencije za digitalni marketing je pravi primer angažovanja spoljnog saradnika.
Angažovanje agencije za digitalni marketing može vam doneti mnogo uspeha, ali nisu sve agencije iste. Neke se bave određenim segmentima digitalnog marketinga, neke su fokusirane na određene industrije. Od svih ovih stavki zavisiće i cena njihove usluge.
Pre nego što se odlučite da angažujete agenciju za digitalni marketing, pročitajte ovaj kratki vodič o tome. Praćenjem stavki, korak po korak, olakšaćete sebi proces izbora agencije i smanjićete mogućnost lošeg izbora.
Kako nagažovati pravu agenciju za digitalni marketing (korak po korak)
Korak 1: Dobro razumevanje potreba vašeg biznisa
Šta je potrebno vašem biznisu kako bi se unapredio? Bitno je razumeti koji cilj želite postići angažovanjem agencije i šta očekujete od same agencije. Obe strane, od samog početka, trebaju da imaju jasna očekivanja.
Postavite realne i merljive ciljeve kako bi ste ispratili rast.
Primer ciljeva: Želim da povećam organsku posetu na sajtu. Želim da povećam broj prodaja online. Želim da dobijem veći broj potencijalnih klijenata. Želim da povećam broj prodaja tokom sezone.
Korak 2: Napravite uži spisak potencijalnih agencija za angažovanje
Nakon što ste odredili ciljeve, vreme je da istražite potencijalne agencije. Pored istraživanja agencija na Google-u ili u nekom direktorijumu, postoji još nekoliko načina kako doći do prave agencije za vas.
Možete pitati zaposlene u vašoj firmi. Možda je neko od njih sarađivao ili radio u nekoj agenciji za digitalni marketing.
Pitajte ostale kompanije sa kojima sarađujete, dobavljače na primer, ko njima radi marketing? Najbolje bi bilo istražiti firmu iz iste indrustrije i videti ko njima radi digitalni marketing.
Pitajte vaše saradnike za preporuku.
Korak 3: Pošaljite potencijalnoj agenciji kratak opis i zatražite predlog
Pošaljite agenciji formalni zahtev za predlog, ovim ćete prikupiti bitne informacije o određenim agencijama i izabrati onu koja vašem biznisu najviše odgovara.
Prilikom slanja zahteva trebate napomenuti svoju firmu, industriju, ciljeve koje ste odredili i zahteve koje imate.
Veoma je bitno navesti sva pitanja koja vas interesuju. Kakvu bi marketinšku strategiju preporučili, koja rešenja predlažu, koji su vremenski okviri za implementaciju i vidljive rezultate, koja je cena, itd.
Korak 4: Analiza pristiglih predloga i dodatno istraživanje agencije
Kada imate užu listu potencijalnih agencija vreme je da se one detaljnije istraže.
Prilikom istraživanja obratite pažnju kakvo je prisustvo potencijalne agencije na internetu. Da li su aktivni na društvenim mrežama, kakav im je sajt? Ako agencija nudi marketing na društvenim mrežama kao uslugu, a sama je neaktivna, to je onda loš znak.
Pored toga što nudi usluge, potencijalna agencija bi trebala znati sama sebe plasirati na tržište, i kreirati kvalitetan i kredibilan sadržaj.
Probajte da kontaktirate bivše i sadašnje klijente agencije, kako bi ste saznali više o njima.
3 bitna kriterijuma koja trebaju biti ispunjena:
- Studije slučaja o prošlim projektima i snažni dokazi
- Autoritet u željenoj oblasti
- Dodatna vrednost (šta se nudi pored osnovnih usluga i da li to drugde da dobijam)
Prilikom izbora agencije bitno je da “govorite istim jezikom” i da se lako razumete. Nemojte zaboraviti da agencija prestavlja vaš brend, te je ovo od izuzetne važnosti. Ako je agencija tradicionalna odgovaraće više građevinskoj ili vojnoj industriji, ili b2b poslovanju. Dok mlada i moderna agencija može odgovarati nekim drugim industrijama zbog različitog pristupa.
Proverite njihov sajt kako je dizajniran. Posetite njihov blog ili profil na društvenim mrežama, obratite pažnju kako komuniciraju, koji im je ton pisanja. Kakvi su naslovi, pozivi na akciju?
Da li je njihova javna komunikacija i obraćanje u skladu sa vašom vizijom i ciljem?
Zaključak
Svaki biznis je jednistven i potrebno mu je jedinstveno rešenje. Prava agencija će razumeti šta želite i šta treba da se uradi. Prava agencija će vas dobro povezati sa vašom publikom.
Angažujte agenciju koja odgovara vašim potrebama i koja ima dokazano iskustvo u vašoj ili sličnim industrijama.
Proces pronalaženja prave agencije zahteva dosta turuda i vremena. Što je proces istraživanja detaljniji i dublji, to su šanse veće za pronalaženjem odgovarajuće agencije za digitalni marketing.