Šta je brendirani SERP?

Kada ukucate naziv vaše firme u Google-u i pretražite, šta dobijete?

Vaš brendirani SERP. On se može sastojati od web sajta, GMB listinga, profila na društvenim mrežama, Youtube video, link ka sajtu za oglašavanje, link ka sajtu za ocenjivanje… Vrsta rezultata je mnogo i neke možete da kontorlišete, a neke ne.

Brendiranje SERP-a je podjednako važno i za ljude koji kucaju u pretragu, a i zbog Google algoritma koji to uzima u obzir.

Na potencijalnog klijenta koji kuca ime vašeg biznisa na Google-u, brendirani SERP će ostaviti dobar i profesionalni utisak. Što je raznovrsnije i više rezultata u kojima se pominje ime firme to se ostavlja profesionalniji utisak.

Sa druge strane, loše brendiran SERP može odbiti potencijalnog kupca od Vašeg biznisa.

Kako brendirati SERP?

Svaki URL koji se prikazuje u SERP-u može se svrstati u jednu od 3 kategorije:

Rezultati nad kojima imate direktnu kontrolu
Rezultati na koje imate delimičnu kontrolu
Rezultati koje ne možete da kontrolišete

Brendiranje SERP-a direktna kontrola

Meta naslov i opis

Meta naslov i opis za početnu stranu treba da sadrži ime firme, napisan tekst treba da ukratko prezentuje firmu i da zainteresuje onog ko traži da klikne.
Pisanje meta naslova i opisa za stranice u sitelinku, to su najčešće kontakt i o nama stranice. Savet je da za svaku stranicu imate napisan meta naslov i opis.

GMB listing

GMB listing izlazi najčešće kada se kuca ime firme i zbog toga bi trebalo imati pregledan i optimizovan GMB listing, sa svežim i relevantnim informacijama.

Profili na društvenim mrežama

Otvorite profil firme na svim poznatijim društvenim mrežama kao što su Facebook, Instagram, Youtube ili Twitter. Dobićete više prostora u SERP-u i gurnuti rezultate na koje nemate uticaj ispod. Objavite Youtube video sa nazivom firme u naslovu videa, stavite thumbnail (naslovnu sličicu), kako bi lepše izgledalo u SERP-u.

Brendiranje SERP-a delimična kontrola

Kod ovih rezultata imate samo delimičnu kontrolu i kako može da vam pomogne, može i da odmogne. Primer za to su sajtovi za oglašavanje poslova. Često se dešava da u brendiranom SERP-u izađu rezultati sa sajtova za zapošljavanje. Ukoliko na samom sajtu ima opcije za ostavljanje komentara i neko Vam da lošu ocenu, onda ovo može imati negativan uticaj. Generalno, ovim lako može da se manipuliše ali može naneti i štetu.

Sajtovi za ostavljanje recenzija

U Srbiji, najpopularnije mesto za ostavljanje ocena su GMB listing i Facebook strana. Ima i još nekoliko sajtova kao što su Foursquare na kojima mogu da se ostave recenzije, i koji se često pojavljuju u brendiranom SERP-u. Zamolite vaše zadovoljne mušterije da ostave pozitivnu ocenu o vašem biznisu na nekim od slčnih sajtova.

Wikipedia

Mali broj firmi ima svoju stranicu na Wikipediji. Pisanje članaka na Wiki može imati velike benefite jer će se stranica sigurno pojaviti u SERP-u. Pored toga dobićete i na autoritetu domena. Delimičan problem sa ovim je što svako može da ubaci članak na Wikipediu i da ga menja po potrebi. Ukoliko je članak napisan bez referenci Wikipedia ga može označiti kao članak gde nisu navedeni izvori.

Brendiranje SERP-a bez kontrole

Članci koje su drugi pisali

Neko je možda napisao članak o Vašoj firmi, ili Vas je uvrstio na neku listu. Ako su meta naslov i opis pozitivni onda je to ok. Ukoliko Vam se naslov ili opis ne sviđaju, možete kontaktirati autora i predložiti mu drugi naslov. Ovo neće uvek upaliti, te uvek imate opciju da ovaj rezultat gurnete niže u SERP-u, tako što ćete izabrati neku od gore pomenutih kategorija sa kojima se lakše upravlja.

Youtube snimci koji nisu vaši

Slično kao sa člancima, samo što je Youtube rezultat vidljiviji zbog naslovne sličice. Ako je u SERP-u Youtube video za koji vi smatrate da nije prikladan, možete objaviti svoj video na Vašoj zvaničnoj stranici. Video sa zvanične stranice će nadmašiti, i gurnuti dole video sa nezvanične.
Google ima tendenciju da favorizuje svoje platforme, i zbog toga se treba fokusirati na Youtube.

Kako izgleda dobar brendirani SERP?

Pretražite u Google-u platformu za dostavu hrane Wolt. Tako treba da izgleda dobar brendirani SERP, poseduje većinu navedenih stvari. Plus da se doda Youtube snimak sa njihovog kanala.

Brendiranje SERP-a može biti deo SEO strategije i strategije povećanja vidljivosti na internetu. U svako slučaku, dobra je praksa posvetiti se brendiranju SERP-a, jer možete imati samo pozitivne rezultate. Brendiranje SERP-a zahteva vreme, analizu i pažljivo planiranje.

Često postavljena pitanja

SERP ili Search Engine Results Pages je strana rezultata koja vam se otvori nakon pretraženog pojma u Google-u.

Brendirani SERP je stranica rezultata pretrage koja se pojavljuje pri pretrazi naziva vaše firme.

Savet je brendirati SERP kako bi ostavili što bolji utisak na buduće klijente koji traže vašu firmu.