Uzmite telefon, otvorite Google i pretražite “burgeri”. Na prvim mestima u pretrazi neće se pojaviti najbolji restoran ili fast food gde ste jeli burgere, ili McDonalds. već restoran ili fast food najbliži Vašoj trenutnoj lokaciji. U ovome leži moć lokalnog SEO-a. U ovom tekstu objasnićemo kako Vaša mala firma može da na lokalu pretekne mnogo veće firme, sa mnogo više para, i bude ispred njih u pretrazi.
Šta je lokalni SEO?
Lokalni SEO ili lokalna optimizacija za Google je grana SEO-a koja se fokusira na samo lokalne rezultate pretrage. U lokalnu pretragu spadaju sve ključne reči koje u sebi sadrže grad ili deo grada. Na primer “potrčko vračar”, “potrčko novi beograd” ili “potrčko niš”. Konkretno, lokalni SEO je strategija kojom male, lokalne firme, mogu da poboljšaju svoju vidljivost prilikom pretrage relevantnih termina koji su vezani za njihovo poslovanje.
Zašto je lokalni SEO toliko bitan?
Lokalne pretrage čine skoro 50 posto svih pretraga na Google-u. Čak i kada se ne pretražuje lokalno, šansa da se lokalni rezultati pojave u pretrazi su veliki. Google izbacuje revelantne rezultate na osnovu lokacije ako imate upaljen internet. Prilikom pretrage ključne reči “zdrava hrana” sa mobilnog telefona, rezultati će biti drugačiji u zavisnosti da li se nalazite na Vračaru, Starom Gradu ili Zemunu.
Google je prikazuje lokalne i ne lokalne pretrage na osnovu blizine, relevantnosti pojma i istaknutosti. To znači da ako je Vaša firma blizu lokacije sa koje se vrši relevantna pretraga i ima optimizovan Google My Business listing, šansa da će potencijalni klijent doći kod Vas je velika.
Prednosti lokalnog SEO-a
Lokalni kupci-klijenti će Vas lakše naći
Više od 70 posto ljudi koji traže lokalno poseti prodavnicu ili lokal u krugu od 4 kilometara. Tako da ako se vaša firma pojavi u lokalnim pretragama ili na Google mapi, možete da dobijete novog klijenta.
Lokalne pretrage su bliže kupovini
80 posto i više lokalnih pretraga koje se obavljaju sa mobilnog telefona se pretvore u kupovinu. Implementacijom lokalnog SEO-a Vaša firma se pojavljuje u tačnom trenutku kada potencijalni klijent pretražuje proizvod ili uslugu, i kada je spreman da kupi.
Kome je namenjena lokalna SEO optimizacija?
Lokalni SEO ima velike benefite na biznise kao što su: restorani, restorani brze hrane, prodavnice pića, zdrava hrana, električar, vodoinstalater, moler, ugradnja klime itd.. Generalno, svakom biznisu koji pruža uslugu lokalno ili koji se posećuje. Lokalni SEO ima jako puno benefita, ali za neke biznise nije koristan. Internet prodavnice, b2b firme, firme kojima za poslovanje nije nužno da dele adresu.
Bitni faktori kod lokalne SEO optimizacije
Dosledni i konzistentni podaci o firmi, takozvani NAP (name, address, phone number)
Podaci u ovoj formi (ime firme, adresa i broj telefona) trebaju da budu isti svuda na internetu. Na sajtu, FB stranici, direktorijumu, sajtu za oglašavanje… Svuda treba da budu isti podaci, ukoliko nisu, Vaš biznis se neće dobro rangirati za lokalne pretrage.
Google My Business listing
Ukoliko nemate otvoren GMB listing nećete se rangirati lokalno. Otvaranjem GMB listinga unosite podatke firme direktno u Google i pojavljujete se u Google mapama. Na Google My Business listingu objavljujete informacije o firmi, kao što su adresa, broj telefona, slike (enterijer, eksterijer, slike radova…), radno vreme, vrste usluga, link ka sajtu, odgovaranje na recenzije. Ovo direktno utiče na lokalnu SEO optimizaciju.
Pisanje lokalnog i hiper lokalnog sadržaja na sajtu
Istraživanje relevantnih lokalnih ključnih reči, njihovo dobro mapiranje na sajtu i pisanje sadržaja oko tih ključnih reči, imaće veliki uticaj na lokalno rangiranje. Ključna reč + lokacija ubačena na sajt ili napravljena posebna stranica za lokaciju, stavlja Google-u do znanja čime se bavimo. Lokalna ključna reč može biti i naziv domena, time se takođe povećava šansa za bolje lokalno rangiranje.
Odgovaranje na recenzije
Odgovaranje na Google recenzije na GMB listingu su jedan od faktora za bolje lokalno rangiranje. Takođe, sam sadržaj odgovora i recenzije, ako je uključena ključna reč, ima veliki uticaj za rangiranje. Odgovarajte na sve ocene, i pozitivne i negativne.
Direktorijumi i internet oglasnici
Ukoliko ste u mogućnosti treba se oglašavati na svim relevantnim i po mogućstvu lokalnim direktorijumima (Žute strane). Ovo se odnosi i na online oglasnike kao što je Kupujem Prodajem ili Halo oglasi. U zavisnosti koji paket kod njih izaberete možete postaviti i backlink ka vašem sajtu ili GMB listingu. Na svakom listingu će biti konzistentni NAP (ime, adresa, telefon) koji smo pomenuli iznad.
Zaključak
Ovo su neke od osnovnih stvari koje morate uraditi kako bi se Vaša firma bolje prikazivala lokalno. Lokalna SEO optimizacija je grana za sebe i ima puno faktora koji utiču na rangiranje i za njih je potrebno više iskustva. Optimizacija za lokalne pretrage je dobar početak i za novi biznis i za već postojeći. Lokalni SEO povećaće vaše prisustvo na internetu i dovesti kvalifikovane klijente ka Vašem biznisu.
Često postavljena pitanja
Da li je lokalni SEO potreban mom biznisu?
Ukoliko nudite proizvode i usluge na fizičkoj adresi, i ukoliko nudite usluge na adresi kupca, lokalni SEO će vam biti neophodan.
Šta je lokalni SEO?
Je grana SEO-a koja je fokusirana na lokalne pretrage i rezultate. Najčešče korišćen od malih lokalnih biznisa